۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۲۸

برای تولید فیلم سینمایی، سریال و امور تبلیغاتی

امضای تفاهم‌نامه همکاری صندوق اعتباری هنر و وصف صبا

امضای تفاهم‌نامه همکاری صندوق اعتباری هنر و وصف صبا

تفاهمنامه همکاری موسسه فرهنگی هنری وصف صبا و صندوق اعتباری هنرمندان وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌با حضور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری وصف صبا در نشستی به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا خلیل‌ارجمندی در این نشست با تاکید بر ماهیت اصلی صندوق که حمایت از نویسندگان و هنرمندان است، گفت: از سال گذشته صندوق اعتباری هنرمندان بر آن بوده تا امور زیربنایی را مورد توجه قرار دهد و به حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر وارد شود و حمایت‌های اجرایی و معنوی و زیر ساختی در جهت ایجاد توسعه فرهنگی را جدی‌تر دنبال کند و در پی آن است تا فعالان عرصه فرهنگ و هنر را دربخش خصوصی جذب کند.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر امضای تفاهمنامه فرهنگی این صندوق با موسسه فرهنگی هنری وصف صبا را نقطه عطف و آغاز همکاری جهت توسعه فعالیت‌های تخصصی صندوق اعتباری هنربا بخش خصوصی عنوان کرد و توضیح داد: در نگاه اول شاید همکاری صندوق با موسسه فرهنگی هنری وصف صبا با توجه به دسترسی و ارتباط با کلیه اصحاب هنر و رسانه و به ویژه رسانه‌های وابسته به سازمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌دور از ذهن به نظر برسد اما امضای تفاهمنامه با این موسسه، بسترسازی برای حمایت جدی از فعالیت‌های فرهنگی، هنری در بخش خصوصی است.

وی اظهار کرد: امیدوارم این یادداشت تفاهم بتواند ما را در محتواسازی و آگاه‌سازی از فرایندهای مغفول مانده اقتصاد فرهنگ و هنر یاری دهد. توقع ما این است که در شناخت ظرفیت‌های اقتصادی هنرو فعالیت‌های هدفمند و رسانه‌ای فراجناحی، همکاری خوبی صورت بگیرد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری صندوق اعتباری هنر و وصف صبا

ارجمندی با بیان اینکه در یک سال گذشته بعد از بررسی اقتصاد فرهنگ و هنر به‌ویژه در عرصه سینما به این نتیجه رسیدیم که فرایند بسیار ضعیفی دارد، توضیح داد: آمار رسمی‌ فروش فیلم‌ها که توسط معاونت محترم سینمایی در سال گذشته ارائه شد، از فروش ۵۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی خبر داد که بر اساس گفته مسئولان بالاترین آمار در چند سال گذشته بوده است. این آمار در مقایسه با دیگر حوزه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بسیار اندک به نظر می‌رسد. حوزه‌ای با انجمن‌ها و خانه‌های متعدد و اعضای بسیار و همچنین جشنواره‌های متنوع می‌بایست بازار گسترده‌تر و موثرتری را به خود اختصاص دهد. در نتیجه لازم است تا تلاش شود با همکاری‌های بیشتر به‌خصوص بخش‌های خصوصی، این حوزه اقتصادی رشد کند.

وی همچنین بر اهمیت شناخت بازارهای سیاه و قاچاق کالای فرهنگی تاکید کرد. افزود: ارائه راه ‌حل‌های موثر جهت حل معضل چرخه فرهنگ و هنر با ایجاد این شناخت به‌دست می‌آید.

در ادامه این نشست محمدرضا شفیعی مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری وصف صبا نیز امضای این تفاهمنامه را حرکتی رو به جلو خواند و تاکید کرد: تفاهمنامه وصف صبا و صندوق اعتباری هنرمندان الزامات مالی ندارد و عزم ما بر ایجاد همکاری دو جانبه جهت شناخت، معرفی و عارضه‌یابی در حوزه فرهنگ و هنر خواهد بود.

وی با قول همکاری جهت بهبود و حل مسائل بنیادی این عرصه و انجام کار کارشناسی در زمینه فرهنگ، هنر، به‌ویژه سینما اظهار کرد: امیدواریم این همکاری در ظرفیت‌سازی و بالفعل کردن پتانسیل‌های بالقوه سینما موثر باشد. همکاری فیمابین مطلقا به معنی تزریق منابع مالی دولتی در تولید محصولات نیست بلکه زمینه سرمایه‌گذاری سودآور را در عرصه تولیدات قابل عرضه به مخاطب را فراهم خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: این موسسه و بخش‌های زیرمجموعه آن در عرصه‌های مختلف هنری فعالیت جدی دارد و می‌توانیم در زمینه تولید آثار سینمایی، ویدئویی و سریال‌های تلویزیونی و امور تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی، همکاری سودمندی داشته باشیم.

 این تفاهمنامه در زمینه تولید محتوی و محصولات فرهنگی و هنری در قالب تولید فیلم‌های سینمایی، ویدیویی، سریال‌های تلویزیونی، فعالیت‌های رسانه‌ای و امور تبلیغاتی براساس اهداف مشترک صندوق اعتباری هنر و موسسه فرهنگی هنری وصف صبا منعقد شده است.

کد خبر 2564673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha